čtvrtek 16. prosince 2010

ČČBS — Česko-Čínská Bramborová Spolupráce

Blíží se nám konec první poloviny našeho pobytu, v neděli 19. 12. se chystáme domů. Zatím jsme se ještě nerozhodli, jestli pojedeme autem nebo na sněžném skútru. Podobně jako v ČR, i v Dánsku je sněhu dost. Pravda, teploty tady ještě neklesly pod -10 °C. Ale silničáři jsou zde stejně „pracovití“ jako u nás. Udržují se jen cyklostezky.

Ve škole se to má tak, že v laborce dokonce i něco dělám. A je to dokonce i chemie a už na konci ledna se dozvím, jestli ta chemie funguje. Čekací lhůta na analýzu ICP-MS je tady docela dlouhá. Místní AAS je ve stavu připomínajícím sídliště Luník IX. Taky není lampa na wolfram, takže tato možnost padá. Jediná jiná dostupná metoda je SEM-EDX, která na tekuté vzorky nefunguje a navíc jsem ji jednou vyzkoušel s výsledkem, který si v ničem nezadá s horoskopy v Blesku.

Ovšem zatím mám co dělat a laborka je v čistém a organizovaném stavu. Chybí akorát nějaké dražší vybavení, na které možná někdy bude a možná taky ne.

Zítra (v pátek) mě čeká vánoční besídka. Skládá se z oběda a zřejmě nějakého společenského tlachání. Každý měl za úkol přinést jeden dárek do 30 DKK. Pak to prý funguje tak, že se dárky naskládají pod stromeček a hází se dokola kostkou. Komu padne šestka, může si jít vybrat dárek. Připomíná mi to jeden vtip o cikánech. Akorát že když tam padla šestka, tak se házelo ještě jednou…

Každý člověk má nějaký úkol při přípravě. Na mě padlo nepopulární vaření brambor. Nepopulární proto, poněvadž brambory je nutné oškrabat. Bude jich 5 kg a mám za pomocníka Číňana Chao. No, uvidíme, jak jsou na tom ti Číňani s pracovitostí a šikovností doopravdy. Zapomněl jsem se ho totiž zeptat, jestli byl na vojně.

Žádné komentáře:

Okomentovat