pátek 25. března 2011

Elektrokibic

Nemám toho sice moc na práci, ale stejně bývám ve škole docela dlouho. Stala se ze mě taková elektrochemická Matka Tereza. Většinu dne jsem třeba tento pátek strávil předáváním mouder o rotační diskové elektrodě, náplni mé bakalářské i diplomové práce. Tady s touto metodou nemá nikdo žádné zkušenosti. Zato kibiců se najde vždycky dost. Ovšem musím uznat, že kibicem jsem i já. Mám nicméně oproti ostatním kibicům v tomto oboru o něco větší zkušenosti.

Ovšem zjistil jsem, jak působit jako opravdový odborník. Stačí RTFM. Jo, přečíst si návod, nebo alespoň krátký letáček k zařízení, které někdo používá, a častokrát lidem ušetříte hodiny práce dobrou radou.

To víte, nepochválím-li se sám, nikdo to za mě neudělá :-)

Dneska jsme se rozloučili s Oliverem, vrací se do Německa, kde prý bude dělat něco vědeckého. Pro změnu.

V této skupině, kterou já nazývám skupina pana Dibbleyho, je běžné, že starší vybavení, které nikdo nepoužívá, se nechává hnít. Například AAS, BET a nově jsem našel dva potenciostaty, PAR 273 a PAR 283 spolu s analyzátorem Solartron 1255. Prý je nikdo už několik let nepoužil, tak hnijou v jedné laborce. Přitom použité funkční kousky se prodávají za tisíce dolarů. Model PAR 273 je aktuálně v nabídce na www.used-line.com za 7000 $, model 283 dokonce za 9000 $. Analyzátor Solartron 1255 odhaduji tak na 4000 $. Samozřejmě záleží na stavu, ale je docela dobře možné, že tam leží 20 000 $, které tam budou do té doby, než se z nich stanou hromádky rzi. Za tyto prachy lze pořídit například čtyři malé potenciostaty Pine WaveNow, které svým rozsahem stačí na většinu věcí, které měříme. Nebo za 15 000 dolarů kompletní sadu pro měření na rotační diskové elektrodě, kterou máme jenom půjčenou v nepříliš dobrém stavu (hnila totiž pár let někde ve skříni). Šéf skupiny, 70letý profesor, se ale žádného starého nepoužívaného vybavení zbavovat nechce. Možná aby si někdo neuvědomil tu paralelu a on by nepřišel o místo.

2 komentáře:

  1. "Posádka Esperanta dokázala neznámou metodou zrychlit evoluci v oceánu a zkrátit jí na tři roky".
    Již chápu,proč tu skupinu nazýváš skupinou pana Dibbleyho.:)

    OdpovědětVymazat