středa 4. května 2011

Štítkování

Včera mě v laborkách přivítaly všechny mé přístroje a aparatury s novým kabátem, a to s inventárním štítkem. Bylo mi řečeno, že se to dělá jen pro to, aby vedení vědělo, co všechno na ústavu jde najít. Boční cestou se ke mně dostalo, že je to proto, že chtějí vše zpoplatnit. Zajímavé je, že inventarizovali úplně všechno, i to, co jim nepatří nebo patří do jiné místnosti. Inventární číslo se totiž skládá z čísla místnosti a poté z pořadového čísla ode dveří. Také se nijak nezaobírali, že by se zeptali někoho, kdo s tím pracuje. Mně například dali číslo i na počítač, na kterém je velký štítek, že patří do jiné budovy! Na potvrzení svých slov jsem dneska vzala do školy svůj foťák a výsledek vyfotografovala. Druhý štítek byl na zdroji napětí, který také patří do jiné místnosti odkud nám bylo povoleno ho přesunout. Pokud takto inventarizují i ostatní věci, časem zjistí, že někdo nějakou nutně musel ukrást. Dále dali štítek i na přístroj, který se koupil z grantových peněz projektu, a tím patří projektantovi do té doby, než skončí svůj experiment. Pokud budou opravdu všechno zpoplatňovat, nikdo jim tam nebude na přístrojích pracovat a najde si levnější variantu jinde (pro mě znamená levnější varianta poslat člověka do USA – zaplatit cestu, ubytování i vlastní měření). Také nebude za „své“ peníze kupovat zařízení, aby pak platil ještě za jeho používání. Je to pořádný krok dozadu a co jsem z doslechu slyšela, nikomu se to moc nelíbí.

Žádné komentáře:

Okomentovat