úterý 25. ledna 2011

S křížkem po funuse

Je rozhodnuto. Koupíme si autokláv. Má to jenom jednu drobnou vadu: Dodací lhůta je dva měsíce, takže je dost možné, že už ho neuvidím. Ale jsem rád, že se to podařilo prosadit a ústav si bude moct dovolit testovat katalyzátory na úrovni. Na centrifúgu pořád čekám a netuším, jestli vůbec bude.

Protože nemáme žádnou dobrou metodu na testování stability nosičů a je dost možné, že ji mít ani nebudeme, začali jsme raději vařit katalyzátory, abychom se neukousali nudou. A hned první syntéza se vydařila. Můj poskok měl výtěžek 103,2 %, já rovných 103 %. Ano, líbí se nám to. Dokonce nás bude moci katolická církev i blahořečit, protože se nám podařil prokazatelný zázrak. Ale asi stejně budeme muset zjistit, kde se stala chyba…

2 komentáře:

  1. Díky Tvým odborným článkům se neustále vzdělávám a již vím co co znamená , či na co se používá.
    Objednával jsi na : http://www.biotrade.cz/autoklavy/..???
    Centrifugy tam mají chlazené a nechlazené,
    autokláv se mi líbí tento :
    Autester ST DRY PV II class B
    Zdravím :)J

    OdpovědětVymazat
  2. Ono je to s autoklávy trochu složitější. Autokláv je obecně tlaková nádoba. Papiňák je taky autokláv. V biologii a biochemii se používají především pro sterilizaci nádobí. O tu nám tady nejde, takže my nebudeme kupovat nějakou tlakovou skříň, ale spíše silnostěnný válec s víkem, které se na něj pevně přišroubuje asi jako příruba. Nám jde hlavně o to, abychom mohli testovat v kapalné vodě i při 130/150 °C a kvůli tomu je samozřejmě nutné mít tlakový systém.
    Centrifúg je spousta a jsou podle mě všechny dost podobné, liší se hlavně výkonem a velikostí. A samozřejmě se dá přikoupit i chlazení/topení. Já bych byl klidně pro topení, chlazení bychom asi nevyužili. Myslím, že už mají ale nějakou vybranou, asi za 40 000 DKK.

    OdpovědětVymazat