úterý 15. února 2011

Přesuny

Kuba chce, abych taky něco napsala. Tož tady něco málo...

U mě se nic zajímavého neděje. Pouze přemýšlíme, že bychom přesunuli náš experiment do USA. Zde se totiž platí za použití ústavního vybavení (!!!) a zatím to vypadá, že by bylo levnější poslat vzorky a člověka do USA… Vtipné, že? Problémem je, že přístroj používám na 2 hodiny denně už čtvrtým týdnem a jedna hodina stojí 1200 DKK. Jen tak mimochodem, přístroj byl naposledy využíván v listopadu 2009 a to byl levnější. USA ale s námi už 14 dní nemluví, takže nevíme, zda se nám to k nim podaří přesunout.

Také jsem se dozvěděla od Brazilky, že měření na ústavním SEM stojí 700 DKK/hod. Ale, pozor! Měření na lepším SEM, které je v centrálních laboratořích mikroskopie, stojí 400 DKK/hod. Navíc tam mají k dispozici i jiné mikroskopy a vybavení, které tady není. Já jsem si říkala, kde bere ústav peníze na akci „ovoce na pracovišti“, tj. 3 ks ovoce na osobu na týden zcela zdarma. Už to vím. Za ty peníze bych si mohla v Čechách koupit celý sad… U Kuby ovoce nemají a tuším, že za měření na ústavním zařízení neplatí.

Každopádně je to důvod, proč se moje práce tady podstatně zkrouhla. Vlastně ani nevím, co vše budu mít na konci k dispozici. Výzkum je tu opravdu zvláštní. Aneb co platilo včera, nemusí platit zítra.

1 komentář:

  1. jeden pán již jednou řekl - byl jsem v zemi, kde zítra již znamená včera..ale nebylo to o Dánsku...

    OdpovědětVymazat