středa 13. října 2010

Dnes se nic mimořádného nestalo…


… akorát jsme zlomili lopatu.

Zjistil jsem, že místní digestoře jsou celkem bezpečné. Možná až moc. Jsou vybavené detektorem pohybu, a když u digestoře nejste a zároveň je hodně otevřená, začne řvát alarm. Taky jsou na straně takové informační pásky, kolik energie spotřebuje různě otevřená digestoř. Skoro zavřená má zeleného smajlíka, to znamená, že bojujete proti globálnímu oteplování. Úplně otevřená má mračícího se smajlíka s obrovskou hodnotou spotřeby elektřiny (která je navíc přepočítaná na kg CO2 za rok). Otevřenou digestoří bojujete proti novodobé době ledové.

Taky je fajn, že v případě rozlití chemikálií se dá digestoř velmi rychle uklidit. Díky malé výlevce a skvěle omyvatelnému a odolnému povrchu. To jsem vyzkoušel dneska, když mi vyteklo 300 mL koncentrákované (85%) kyseliny fosforečné.

Dneska jsem ještě byl na scientific meetingu. To je každostředeční setkání pracovníků a studentů, kde vždycky několik (dnes tuším dva) lidí prezentuje, co zrovna dělají. A ostatní jim do toho krafou. Tentokrát málem došlo na pěstní souboj mezi Číňanem Li a Ruskou Irinou. Myslím, že by tento mezinárodní konflikt dopadl lépe pro Rusko, ale nakonec zůstalo jen u silných elektrochemických slov. Ve zkratce šlo o to, že Číňané naměřili lineární závislost proudu na potenciálu pro oxidaci (nebo redukci, už nevím) vodíku, zatímco Irina požadovala exponenciálu. Já jsem tomu zas tak moc nerozuměl, protože jsem přišel o něco později a navíc jsem seděl vzadu. Všichni kromě Iriny mluvili dost potichu, takže jsem slyšel tak každé třetí slovo. Jediné, co mě napadá je, že pro x => 0 je ex přibližně 1 + x, což by mohlo vysvětlovat tu lineární exponenciálu. Tož tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat